Den tsjekkiske bluferdighet

Fra tid til annen er det fristende å trekke vidtgående slutninger på basis av meget utilstrekkelige funn. En opptatt mann som jeg er, har jeg ikke tid å drive med kurant forskning, og synes det er bare flott å snakke i store bokstaver uten å ha dekning for sine påstander.

Dagens tema er «Den tsjekkiske bluferdighet», og det som gav meg støtet til å ta det opp er en plakat jeg snublet over her om dagen. Her ser vi med all tydelighet hvor fordervet moralen til det tsjekkiske folk er.

På plakaten heter det «Få datteren din vaksinert mot HPV mens det forsatt er bamsen hun sover med«. Kampanjen bærer logoen til det offentlige helseforsikringsselskapet VZP.

Vaksinasjon med erotiske undertoner

Vaksinasjon med erotiske undertoner

Ærlig talt har jeg vanskelig for å tenke meg at en offentlig institusjon ville innlate seg på noe like dristig i mitt jomfrunalske hjemland, dvs. Polen.

Legg igjen en kommentar

